Saturday, April 3, 2010

Bacalah Anakku


Hujung minggu lepas PESTA BUKU ANTARABANGSA 2010. Ummi telah diminta oleh kawan ummi utk menjadi MC Pertandingan Membaca anjuran syarikatnya. Hmm.. lama dah tak jadi MC prgm2 mcm tu. Alahmdulillah ummi dpt membantu kawan ummi tu. Memang seronok jadi MC nie :). Apatah lagi di tempat terbuka seperti itu.

Atas kesudian ummi membantu kawan ummi tu, ummi dptlah hadiah di atas. 1 Set Bestari Bacalah Anakku. Kaedah Bacalah Anakku ini mmg bagus. Dalam pertandingan yg ummi jadi MC tu, anak-anak yg bertanding telah menggunakan kaedah anakku. Semuda umur 4 tahun adik-adik yg comel tu telah pandai membaca. Dalam pertandingan tu 4-6 tahun semua pandai baca. Teks diberi spontan dan semua tulisan warna hitam. Kira hebatlah adik-adik ni.

So bila balik sekarang ni.. setiap malam nak CD Abu Ada Ayam... CD tu dgn lagu dan visual.. so memang la Anis suuukaaaa sgt. Kat rumah hari-hari baca buku Bacalah Anakku.. raaaajin sgt anak ummi ni. Mudah-mudahan next yr Anis dah boleh baca. Pandai baca cepat dpt tahu byk ilmu! So boleh la ummi belikan set buku-buku ensiklopedia plak :).

1 comment:

mamaAliff @ salmi said...

umi anis..sama la sy pn ada blikan kt aliff ms gi pesta buku aritu..moga2 anak kita rajin mnimba ilmu kn..nice blog...:)

Buku Pertama Ummu Anis : Harga RM18 + Pos Express RM4.50

Buku Pertama Ummu Anis : Harga RM18 + Pos Express RM4.50
Bagaimanakah aktivisme pelajar bermula? Apakah pernana PBMUM dan PKPIM dalammembantuk minda pelajar yang berani membawa aspirasi dan suara rakyat? Apakah peranan ABIM, Al Arqam, Tabligh dalam membentuk gerakan dakwah di kalangan pelajar? Bagaimana Latihan Kader Dakwah berjaya membentuk semula kefahaman Islam yang murni di kalangan mahasiswa pada 1970an? Benarkah DEB gagal membentuk pelajar yg kembali dari luar negara berkhidmat utk kerajaan BN? Apakah IRC) Bagaimanakah IRC memainkan peranan dlm kebangkitan dakwah kampus? benarkah IRC sering mendatangkan masalah di kampus-kampus dan menjadi punca perpecahan gerakan dakwah? Sejauh manakah peranan IRC dalam perkembangan dakwah Islam di Malaysia? Siapakah sebenarnya ahli-ahli IRC? Buku ini menyingkap persoalan-persoalan di atas yang adakaitan dgn susur-galur keterlibatan pelajar di dalam dan di luar kampus. Perbagai persatuan dan organisasi yang wujud di sekeliling kehidupan pelajar yang membentuk dan mencerna minda mahasiswa dan akhirnya memunculkan jati diri sebenar mahasiswa dgn idealisme mereka tersendiri sebagai generasi pemuda harapan bangsa, negara dan agama. Wajar dimiliki oleh mereka yg cintakan ilmu, sejarah khususnya mahasiwa sendiri agar mereka tahu bagaimana sejarah kebangkitan mahasiswa bermula. Agar mereka tahu bahawa mahasiswa adalah suara dan jiwa rakyat!

My Box.net Files. Berkongsi beautiful powerpoint dgn rakan-rakan lain. feel free to download :)