Saturday, May 10, 2008

Anis makan...

Alhamdulillah Anis tak de masalah bab makan ni. Umur 6 bulan Anis dah mula menunjukkan tanda-tanda untuk makan. Susu ibu jer dah tak cukup :). So makanan Anis ialah nasi bubur + ikan tenggiri + sayur-sayur spt brokoli, labu, bayam, carrot. Sesekali campur kentang. Makan Anis dicampur sedikit butter atau minyak mazola (jagung) supaya berlemak dan Anis boleh cepat membesar! Nak tengok mcm mana Anis makan? Jom.


video


Apa yang Anis makan tu ya...? Di samping makan utama nasi bubur yang diblend, Anis juga makan buah di antara wakt makan nasi. Selalunya Anis makan nasi waktu pagi. Pastu buah pastu makan nasi lagi tengahari. Pasti makan buah lagi petang. Dan malam makan nasi.. banyaknyer Anis makan... Tapi masih juga kurang berat badan.. Hai.. orang Slim la katakan.. Buah apa Anis makan? Buah paer hijau, apple, pisang. Buah-buah ni direbus dulu dan diblend. Kadang-kadang campur skit masu. Jadila puri buah! rasanya.. nyum..nyum..nyum... Baba Anis pun suka puri buah. Kalau Anis tak abis makan Baba yg akan makan. Tapi.. Anis tak tinggalkan untuk Baba dia! hehehe..

Ini la makanan Anis.. Ini bayam + labu + butter.





Ini nak buat puri Apple dan Pear


Makanan dah siap blend diisi dalam bekas. Ni stok utk 1 hari :)


Lepas isi dlm bekas disimpin dlm peti sejuk supaya tahan lama. Bila nak makan panaskan la menggunakan food warmer AVENT juge..

Anis juga makan biskut..



No comments:

Buku Pertama Ummu Anis : Harga RM18 + Pos Express RM4.50

Buku Pertama Ummu Anis : Harga RM18 + Pos Express RM4.50
Bagaimanakah aktivisme pelajar bermula? Apakah pernana PBMUM dan PKPIM dalammembantuk minda pelajar yang berani membawa aspirasi dan suara rakyat? Apakah peranan ABIM, Al Arqam, Tabligh dalam membentuk gerakan dakwah di kalangan pelajar? Bagaimana Latihan Kader Dakwah berjaya membentuk semula kefahaman Islam yang murni di kalangan mahasiswa pada 1970an? Benarkah DEB gagal membentuk pelajar yg kembali dari luar negara berkhidmat utk kerajaan BN? Apakah IRC) Bagaimanakah IRC memainkan peranan dlm kebangkitan dakwah kampus? benarkah IRC sering mendatangkan masalah di kampus-kampus dan menjadi punca perpecahan gerakan dakwah? Sejauh manakah peranan IRC dalam perkembangan dakwah Islam di Malaysia? Siapakah sebenarnya ahli-ahli IRC? Buku ini menyingkap persoalan-persoalan di atas yang adakaitan dgn susur-galur keterlibatan pelajar di dalam dan di luar kampus. Perbagai persatuan dan organisasi yang wujud di sekeliling kehidupan pelajar yang membentuk dan mencerna minda mahasiswa dan akhirnya memunculkan jati diri sebenar mahasiswa dgn idealisme mereka tersendiri sebagai generasi pemuda harapan bangsa, negara dan agama. Wajar dimiliki oleh mereka yg cintakan ilmu, sejarah khususnya mahasiwa sendiri agar mereka tahu bagaimana sejarah kebangkitan mahasiswa bermula. Agar mereka tahu bahawa mahasiswa adalah suara dan jiwa rakyat!

My Box.net Files. Berkongsi beautiful powerpoint dgn rakan-rakan lain. feel free to download :)