Thursday, December 31, 2009

seronoknya menyusukan anak!!

Lama ummitak update blog berkaitan anak-anak ummi kan? Aha petang ni sambil tunggu baba ummi eager nak berkongsi apa yg ummi dapat pada hari ini. Best sebab hari ni ummi berjaya perah susu sebyk 16oz. Yg paling best buat pertama kalinya dlm 1 sesi perahan ummi dpt 10oz! pada tengahari tadi.. Ummi rasa sgt bahagia dan seronok dpt menyusukan anak-anak ummi dgn susu ibu..bak kata Wardina Safiyya.."menyusukan anak bukan satu pilihan tapi satu kewajipan"!

Hmm..paling penting ada azam dan usaha. Kunci utama kejayaannya pula ialah ilmu pengetahuan dan penyusuan susu ibu... Nnt ummi kongsikan secebis pengalaman ummi (org lain pengalaman lagi menarik spt mak cik Zai) dlm keazaman menyediakan susu ibu utk Ammar dlm keadaan ummi berkerja dan Ammar pula minum susu 14oz satu hari di nurseri! Hai anak ummi Ammar yg tembam dan sihat!

Okey tu je ummi nak kongsikan hari ni. Esok tahun baru. Selamat Tahun Baru buat semua pembaca blog ummuanis. Jumpa lagi tahun depan ye.

No comments:

Buku Pertama Ummu Anis : Harga RM18 + Pos Express RM4.50

Buku Pertama Ummu Anis : Harga RM18 + Pos Express RM4.50
Bagaimanakah aktivisme pelajar bermula? Apakah pernana PBMUM dan PKPIM dalammembantuk minda pelajar yang berani membawa aspirasi dan suara rakyat? Apakah peranan ABIM, Al Arqam, Tabligh dalam membentuk gerakan dakwah di kalangan pelajar? Bagaimana Latihan Kader Dakwah berjaya membentuk semula kefahaman Islam yang murni di kalangan mahasiswa pada 1970an? Benarkah DEB gagal membentuk pelajar yg kembali dari luar negara berkhidmat utk kerajaan BN? Apakah IRC) Bagaimanakah IRC memainkan peranan dlm kebangkitan dakwah kampus? benarkah IRC sering mendatangkan masalah di kampus-kampus dan menjadi punca perpecahan gerakan dakwah? Sejauh manakah peranan IRC dalam perkembangan dakwah Islam di Malaysia? Siapakah sebenarnya ahli-ahli IRC? Buku ini menyingkap persoalan-persoalan di atas yang adakaitan dgn susur-galur keterlibatan pelajar di dalam dan di luar kampus. Perbagai persatuan dan organisasi yang wujud di sekeliling kehidupan pelajar yang membentuk dan mencerna minda mahasiswa dan akhirnya memunculkan jati diri sebenar mahasiswa dgn idealisme mereka tersendiri sebagai generasi pemuda harapan bangsa, negara dan agama. Wajar dimiliki oleh mereka yg cintakan ilmu, sejarah khususnya mahasiwa sendiri agar mereka tahu bagaimana sejarah kebangkitan mahasiswa bermula. Agar mereka tahu bahawa mahasiswa adalah suara dan jiwa rakyat!

My Box.net Files. Berkongsi beautiful powerpoint dgn rakan-rakan lain. feel free to download :)