Wednesday, December 9, 2009

Sibuknya...Alhamdulillah!

Sibuknya..itulah yang dapat ummi gambarkan setelah ummi masuk berkerja semula selepas cuti 2 bulan. Bermula dgn Muzakarah Nasional ke-3 pada minggu pertama ummi berkerja seterusnya Perhimpunan Perwakilan Nasional Wanita JIM (PPWN) dan Perhimpunan Perwakilan Nasional JIM (PPN) pada minggu pertama bulan Disember. Tugasan ummi sgt menyibukkan sehingga 2 minggu sebelum PPN ummi terpaksa tidak menjenguk Ammar di nurseri utk menyusukannya waktu lunch! Tapi alhamdulilllah.. persediaan ummi agar kebajikan anak-anak ummi terutama Ammar yang menyusu susu ibu sepenuhnya telah dipersiapkan dgn sebaik-baiknya, maka semua urusan ummi berjalan lancar dan ummi pun senang hati dan dijauhkan dari tekanan :). Alhamdulillah. Terutama dalam memastikan Ammar terus menyusu susu ummi dan entry ummi sebelum ini ialah mendapatkan breast pump terbaik utk ummi agar dpt menyimpan stok secukupnya untuk Ammar.

Ni dia breast pump terbaru ummi :). Harganya oleh tahan... namun apalah yang hendak dibandingkan dgn harga jika ummi berjaya meningkatkan stok susu Ammar. Sehingga kini Ammar mempunyai stok susu ibu untuk advance 8 hari! Kira-kira dlm simpanan di rumah dan di nurseri ada lebih kurang 96oz susu ibu! Alhamdulillah. Dengan menggunakan breast pump ini, ummi berjaya meningkatkan hasil perahan sehingga 170z dlm satu hari... syukur di atas nikmat Allah ini dan semoga anak-anak ummi membesar dgn sihat. Nnt ummi citer pengalaman menarik dgn breast pump ini :).


Medela Swing Breast Pump




Ummi beli Medela Swing dgn Beg sekali. Mudah dibawa ke mana-mana dan sgt berjasa ketika PPN dan PPWN hari tu :).



2 comments:

my name is mukhsin said...

akum...akk pkai swing ye...sy just pkai harmony je...klo perah kat pat keje dpt la 4 auns skali perah...ingt nk bli swing gak..tp secara kutu...akk bli ngn beg tu brapa sumenya?

my name is mukhsin said...

akum...akk pkai swing ye...sy just pkai harmony je...klo perah kat pat keje dpt la 4 auns skali perah...ingt nk bli swing gak..tp secara kutu...akk bli ngn beg tu brapa sumenya?

Buku Pertama Ummu Anis : Harga RM18 + Pos Express RM4.50

Buku Pertama Ummu Anis : Harga RM18 + Pos Express RM4.50
Bagaimanakah aktivisme pelajar bermula? Apakah pernana PBMUM dan PKPIM dalammembantuk minda pelajar yang berani membawa aspirasi dan suara rakyat? Apakah peranan ABIM, Al Arqam, Tabligh dalam membentuk gerakan dakwah di kalangan pelajar? Bagaimana Latihan Kader Dakwah berjaya membentuk semula kefahaman Islam yang murni di kalangan mahasiswa pada 1970an? Benarkah DEB gagal membentuk pelajar yg kembali dari luar negara berkhidmat utk kerajaan BN? Apakah IRC) Bagaimanakah IRC memainkan peranan dlm kebangkitan dakwah kampus? benarkah IRC sering mendatangkan masalah di kampus-kampus dan menjadi punca perpecahan gerakan dakwah? Sejauh manakah peranan IRC dalam perkembangan dakwah Islam di Malaysia? Siapakah sebenarnya ahli-ahli IRC? Buku ini menyingkap persoalan-persoalan di atas yang adakaitan dgn susur-galur keterlibatan pelajar di dalam dan di luar kampus. Perbagai persatuan dan organisasi yang wujud di sekeliling kehidupan pelajar yang membentuk dan mencerna minda mahasiswa dan akhirnya memunculkan jati diri sebenar mahasiswa dgn idealisme mereka tersendiri sebagai generasi pemuda harapan bangsa, negara dan agama. Wajar dimiliki oleh mereka yg cintakan ilmu, sejarah khususnya mahasiwa sendiri agar mereka tahu bagaimana sejarah kebangkitan mahasiswa bermula. Agar mereka tahu bahawa mahasiswa adalah suara dan jiwa rakyat!

My Box.net Files. Berkongsi beautiful powerpoint dgn rakan-rakan lain. feel free to download :)