Friday, November 28, 2008

Aduhai Anak Ummi...Gelagat2 Anis

Gelagat 1 : Di Kawasan Taman Perumahan
Suka sgt kalau dapat keluar pagar jalan-jalan. Yang akan di cari ialah.. iaauuu... cat : kucing!




Dalam pagar tu ada anak kucing!

Gelagat 2 : Dalam kereta.
Bila dah duduk dgn Baba... sah tak nak Ummi kecuali haus! Bila dah dpt duduk dgn Baba, Ummi hulur tangan siap tolak dan akan kata 'naanaakkk'... siap goyang badan dan geleng kepala.

Seronok dapat berdiri dekat seat pemandu : Baba. Bila dengar nasyid, akan tepuk tangan dan goyangkan badan. Bila dengar zikir akan ikut. Boleh sebut Allah dgn betul dan Lailahaillallah juga hampir sempurna. Bila azan... Anis juga akan azan n clear sebut Allahuakhbar siap dgn tarannum.


Gelagat 3 : Bila keluar rumah.
Pakai kasut. Pakai tudung. Bila dapat kunci apa Anis akan buat... jeng.. jeng.. jom kita tengok..

Kunci di tangan.


Nak ke mana melenggang tu nak ooiii..


ala rileks la Ummi...


Nak bukak mangga ni.. nak kuar..

Gelagat 4 : Di Nurseri

Aktif. Suka main sendiri. Tak byk ragam. Mudah bagi makan - tak suka jalan2. Terlibat dgn semua aktiviti termasuk solat. Sangat suka membaca..

Al kisah gelagat Anis... menambahkan kasih sayang Baba dan Ummi... you r so special Anis...

No comments:

Buku Pertama Ummu Anis : Harga RM18 + Pos Express RM4.50

Buku Pertama Ummu Anis : Harga RM18 + Pos Express RM4.50
Bagaimanakah aktivisme pelajar bermula? Apakah pernana PBMUM dan PKPIM dalammembantuk minda pelajar yang berani membawa aspirasi dan suara rakyat? Apakah peranan ABIM, Al Arqam, Tabligh dalam membentuk gerakan dakwah di kalangan pelajar? Bagaimana Latihan Kader Dakwah berjaya membentuk semula kefahaman Islam yang murni di kalangan mahasiswa pada 1970an? Benarkah DEB gagal membentuk pelajar yg kembali dari luar negara berkhidmat utk kerajaan BN? Apakah IRC) Bagaimanakah IRC memainkan peranan dlm kebangkitan dakwah kampus? benarkah IRC sering mendatangkan masalah di kampus-kampus dan menjadi punca perpecahan gerakan dakwah? Sejauh manakah peranan IRC dalam perkembangan dakwah Islam di Malaysia? Siapakah sebenarnya ahli-ahli IRC? Buku ini menyingkap persoalan-persoalan di atas yang adakaitan dgn susur-galur keterlibatan pelajar di dalam dan di luar kampus. Perbagai persatuan dan organisasi yang wujud di sekeliling kehidupan pelajar yang membentuk dan mencerna minda mahasiswa dan akhirnya memunculkan jati diri sebenar mahasiswa dgn idealisme mereka tersendiri sebagai generasi pemuda harapan bangsa, negara dan agama. Wajar dimiliki oleh mereka yg cintakan ilmu, sejarah khususnya mahasiwa sendiri agar mereka tahu bagaimana sejarah kebangkitan mahasiswa bermula. Agar mereka tahu bahawa mahasiswa adalah suara dan jiwa rakyat!

My Box.net Files. Berkongsi beautiful powerpoint dgn rakan-rakan lain. feel free to download :)