Wednesday, August 6, 2008

Bicaraku Bisu atau Bicaraku Beku...?

Aahh.. malasnya. Berat kurasakan jejariku ini utk klik ke alamat blogku. Malas rasanya nak mengetuk papan kekunci laptopku ini untuk ku nukilkan untaikan ayat. Malas.. malas.. malas... astagfirullah...

Termenung sejenak.. hmm.. betullah.. apa-apa yg dilakukan pun mestilah ada kekuatan utk melakukannya.. teringat kata-kata Ustaz Alias.. 'Sebagai daie kita hendaklah mampu dan dilihat nampu'.. dalam sungguh kata-kata beliau itu..

Hari-hari berlalu.. byk perkara yg ingin aku lakarkan di dalam blogku ini.. namun keinginan hanya tinggal keinginan jika tiada usaha.. akhirnya keinginan itu tenggelam.. kemudiannya sirna dengan tempias kemalasanyg bermaharaja lela...

Malas... malas kerana setiap kali nak menulis teringat kerja-kerja yg lain.. setiap akali nak menulis.. oh.. anakku kelaparan.. perlu disusui..

oh.. alasan pulak.. hmm.. ok la.. insyaAllah akan ada perkhabaran baru dlm diari mayaku ini sedikit masa lagi..

1 comment:

ummu asiah said...

ishh..ishh..

malas tahap gunung everest ni..

if akak la..if malas tahap tu ada makna besar...????... :))...

apakah bisa si anis berteman..utk jawapan kepada perkhabaran baru dari blog ummu anis???...he...he..

Buku Pertama Ummu Anis : Harga RM18 + Pos Express RM4.50

Buku Pertama Ummu Anis : Harga RM18 + Pos Express RM4.50
Bagaimanakah aktivisme pelajar bermula? Apakah pernana PBMUM dan PKPIM dalammembantuk minda pelajar yang berani membawa aspirasi dan suara rakyat? Apakah peranan ABIM, Al Arqam, Tabligh dalam membentuk gerakan dakwah di kalangan pelajar? Bagaimana Latihan Kader Dakwah berjaya membentuk semula kefahaman Islam yang murni di kalangan mahasiswa pada 1970an? Benarkah DEB gagal membentuk pelajar yg kembali dari luar negara berkhidmat utk kerajaan BN? Apakah IRC) Bagaimanakah IRC memainkan peranan dlm kebangkitan dakwah kampus? benarkah IRC sering mendatangkan masalah di kampus-kampus dan menjadi punca perpecahan gerakan dakwah? Sejauh manakah peranan IRC dalam perkembangan dakwah Islam di Malaysia? Siapakah sebenarnya ahli-ahli IRC? Buku ini menyingkap persoalan-persoalan di atas yang adakaitan dgn susur-galur keterlibatan pelajar di dalam dan di luar kampus. Perbagai persatuan dan organisasi yang wujud di sekeliling kehidupan pelajar yang membentuk dan mencerna minda mahasiswa dan akhirnya memunculkan jati diri sebenar mahasiswa dgn idealisme mereka tersendiri sebagai generasi pemuda harapan bangsa, negara dan agama. Wajar dimiliki oleh mereka yg cintakan ilmu, sejarah khususnya mahasiwa sendiri agar mereka tahu bagaimana sejarah kebangkitan mahasiswa bermula. Agar mereka tahu bahawa mahasiswa adalah suara dan jiwa rakyat!

My Box.net Files. Berkongsi beautiful powerpoint dgn rakan-rakan lain. feel free to download :)