Thursday, April 30, 2009

Aku Terima Nikahnya.. Happy Anniversary!



Alhamdulillah.. hari ini 30.04.09 genaplah usia perkahwinan Ummi dan Baba untuk 3 tahun. Begitu singkatnya masa berlalu.. terasa baru sahaja beberapa bulan Ummi dan Baba menjadi suami isteri.

Perkahwinan merupakan sebuah ikatan penyatuan dua insan yang berbeza dan berlainan dunia. Apatah lagi usia Ummi dan Baba jauuuhhhhh berbeza. Beza usia Ummi dan Baba 17 tahun! Justeru Mahligai Ummi dan Baba dipenuhi dgn warna-warni kehidupan. Terasa Ummi ibarat menjalani kehidupan seperti Aisyah RA di sisi Rasulullah s.a.w. :).

Ummi bersyukur kerana Allah telah menganugerahkan kepada Ummi seorang suami yang menjadi idaman Ummi. Seorang lelaki yang aktif dlm jamaah. Berkepimpinan. Pandai bergurau. Lemah lembut. Sangat membantu dlm urusan keluarga. Walaupun kehadiran insan seperti Baba tidak pernah Ummi jangkakan.. namun Ummi pasrah dgn pemberian ini. Moga Allah terus mendidik Ummi agar bersyukur dgn setiap pemberiannya walaupun terkadang Ummi 'melatah' juga :).

Sepanjang membina mahligai cinta bersama Baba... alhamdulillah Allah telah kurniakan kepada Ummi Anis Solehah yang comel.. dan.. akan datang pula insyaAllah teman Anis di rumah.. siapa lagi.. adik Anis lah (^v^).

Semoga Allah merahmati keluarga kita. Semoga Allah terus mendidik Ummi dgn kesabaran, ketenangan menghadapi ujian dlm kehidupan. Semoga Allah terus memberikan kepada Ummi sahabat-sahabat baik yang sentiasa memberikan nasihat yang baik kepada Ummi spt Ummi Ida, Kak Zai, Kak Anfal dan yg lainnya.. Ameen Ya Rabb.. Untuk Baba.. terima kasih kerana melayani kerenah Ummi selama ini.. hehe..

Ummi juga ucapkan selamat ulang tahun perkahwinan kepada sahabat baik Ummi dan Baba iaitu Pak Cik Zaid. Ulang tahun perkahwinan beliau juga bulan april dan utk tahun ke 3. Pak Cik Zaid berkahwin dgn Mak CIk Suriati pada 9 April 2006. Selamat Berbahagian Pak Cik Zaid dari kami sekeluarga. Terima kasih atas ucapan SMS dan tanda ingatan kepada ulang tahun perkahwinan Ummi dan Baba..


Ummi (tudung ungu) ketika walimah Pak Cik Zaid dan Mak Cik Su

No comments:

Buku Pertama Ummu Anis : Harga RM18 + Pos Express RM4.50

Buku Pertama Ummu Anis : Harga RM18 + Pos Express RM4.50
Bagaimanakah aktivisme pelajar bermula? Apakah pernana PBMUM dan PKPIM dalammembantuk minda pelajar yang berani membawa aspirasi dan suara rakyat? Apakah peranan ABIM, Al Arqam, Tabligh dalam membentuk gerakan dakwah di kalangan pelajar? Bagaimana Latihan Kader Dakwah berjaya membentuk semula kefahaman Islam yang murni di kalangan mahasiswa pada 1970an? Benarkah DEB gagal membentuk pelajar yg kembali dari luar negara berkhidmat utk kerajaan BN? Apakah IRC) Bagaimanakah IRC memainkan peranan dlm kebangkitan dakwah kampus? benarkah IRC sering mendatangkan masalah di kampus-kampus dan menjadi punca perpecahan gerakan dakwah? Sejauh manakah peranan IRC dalam perkembangan dakwah Islam di Malaysia? Siapakah sebenarnya ahli-ahli IRC? Buku ini menyingkap persoalan-persoalan di atas yang adakaitan dgn susur-galur keterlibatan pelajar di dalam dan di luar kampus. Perbagai persatuan dan organisasi yang wujud di sekeliling kehidupan pelajar yang membentuk dan mencerna minda mahasiswa dan akhirnya memunculkan jati diri sebenar mahasiswa dgn idealisme mereka tersendiri sebagai generasi pemuda harapan bangsa, negara dan agama. Wajar dimiliki oleh mereka yg cintakan ilmu, sejarah khususnya mahasiwa sendiri agar mereka tahu bagaimana sejarah kebangkitan mahasiswa bermula. Agar mereka tahu bahawa mahasiswa adalah suara dan jiwa rakyat!

My Box.net Files. Berkongsi beautiful powerpoint dgn rakan-rakan lain. feel free to download :)