Monday, July 6, 2009

Di Mana Anis Hujung Minggu Lepas?

Alhamdulillah.. Hujung minggu yang baru berlaku dipenuhi dengan program-program.

Sabtu 4 Julai
Muzakarah Nasional JIM di UIA. Kehadiran oleh Pimpinan Tertinggi Negeri dan Wanita JIM Negeri bersama setiausaha masing-masing bagi reviu perkembangan RJIM2. Pimpinan diingatkan kembali dgn matlamat RJIM iaitu "Mewujudkan barisan umat Islam yg melindungi manusia dan alam berasaskan syariah Islam ". Sehari suntuk program.

Minggu ni nurseri Anis tutup hari sabtu. Walaupun Ummi tak puas hati sebab hari sabtu adalah hari termasuk dlm perkhidmatan nurseri, namun apakan daya.. maybe Anis kena cari nurseri lain lepas ada adik nanti.. sebab pihak nurseri yg ada sekarang tidak melayani pelanggan sebagaimana yang dinyatakan dlm service yang ditawarkan... Bayar pula tu bukan murah..

Jadi seperti biasa, Ummi akan keluar awal dan Baba akan bantu uruskan Anis di awal pagi dan akan hantar Anis kepada Ummi selepas Anis selesai mandi dan makan. Tapi kali ni jenuh Ummi tunggu Anis tapi tak sampai-sampai... rupa-rupanya Anis main dgn Abang Azim dan Kakak Hajar tolong jaga dan tengok-tengokkan Anis di samping Baba dan Mak Tok yang juga tolong tengok-tengokkan Anis

Terima kasih Baba, Mak Tok, Abang Azim dan special thaks to Kakak Hajar yang tolong jaga Anis. Anis makan okey.. tidurpun okey.. Bila Ummi balik Anis nampak happy. Makan cukup, tidur cukup dan main pun cukup.. seronok main dgn abang Azim dia..

Ahad 5 Julai
Pagi-pagi ke Cheras bersama keluarga menyertai Majlis Jualan Amal - Sarapan di Pasaraya Pak Aji. Bagus sungguh pasaraya ni. Menjual produk Halal. Buat pula jualan amal sebagai tanggungjawab ummah. Byk cawangan diwujudkan bukan bertujuan untuk mengaut keuntungan akan tetapi bagi melaksanakan tanggungjawab sebagai peniaga muslim untuk menyediakan perkhidmatan menjual barang-barang yang sah halal.

Inilah antara mereka yang dikasihi Allah iaitu orang kaya yang pemurah... seperti sahabat-sahabat Nabi antaranya Abdul Rahman bin Auf, Saidina Othman bin Affan....
Semoga Allah merahmati usaha mereka...



Berkopiah dan berbaju batik putih buang coklat tu ialah dermawan pemilik Pasaraya Pak Aji


Program dilaksanakan dihadapan pasaraya. Anak yatim turut dipanggil bersama meraikan dan diraikan dlm program ini

Anis bersama Dr Harlina Ketua Wanita JIM yg turut hadir memberikan sokongan kepada jualan amal utk umat Islam di nusantara


Ustaz Zul YDP JIM Cheras berucap dlm program. Ustaz ialah suami kepada Dr Harlina

Ini kita sekeluarga.. di mana Anis? Tgk betul-betul... hujung kiri sekali Kakak Hajar, depannnya baju biru Kakak Hafsah. Sebelah Kakak Hafsah, Mama Anis, dibahu Mama Anis tuu.... Anis.... kepala paling kecik di antara Dr Har dan Mama Anis hehehe... mata je bulat! Tudung pink tu Mak Tok. Sebelahnya baju hitam kolar merah, Abang Azim. Ummi dan Baba? Takde.. Ummi ambil gambar.. Baba.. dlm pasaraya..

Anis bersarapan dgn berselera sekali.. dah boleh makan pedas skit.

No comments:

Buku Pertama Ummu Anis : Harga RM18 + Pos Express RM4.50

Buku Pertama Ummu Anis : Harga RM18 + Pos Express RM4.50
Bagaimanakah aktivisme pelajar bermula? Apakah pernana PBMUM dan PKPIM dalammembantuk minda pelajar yang berani membawa aspirasi dan suara rakyat? Apakah peranan ABIM, Al Arqam, Tabligh dalam membentuk gerakan dakwah di kalangan pelajar? Bagaimana Latihan Kader Dakwah berjaya membentuk semula kefahaman Islam yang murni di kalangan mahasiswa pada 1970an? Benarkah DEB gagal membentuk pelajar yg kembali dari luar negara berkhidmat utk kerajaan BN? Apakah IRC) Bagaimanakah IRC memainkan peranan dlm kebangkitan dakwah kampus? benarkah IRC sering mendatangkan masalah di kampus-kampus dan menjadi punca perpecahan gerakan dakwah? Sejauh manakah peranan IRC dalam perkembangan dakwah Islam di Malaysia? Siapakah sebenarnya ahli-ahli IRC? Buku ini menyingkap persoalan-persoalan di atas yang adakaitan dgn susur-galur keterlibatan pelajar di dalam dan di luar kampus. Perbagai persatuan dan organisasi yang wujud di sekeliling kehidupan pelajar yang membentuk dan mencerna minda mahasiswa dan akhirnya memunculkan jati diri sebenar mahasiswa dgn idealisme mereka tersendiri sebagai generasi pemuda harapan bangsa, negara dan agama. Wajar dimiliki oleh mereka yg cintakan ilmu, sejarah khususnya mahasiwa sendiri agar mereka tahu bagaimana sejarah kebangkitan mahasiswa bermula. Agar mereka tahu bahawa mahasiswa adalah suara dan jiwa rakyat!

My Box.net Files. Berkongsi beautiful powerpoint dgn rakan-rakan lain. feel free to download :)