Sunday, July 26, 2009

Sahabatku kini sedang diuji...


Anis @ Khairunnisa Masjedi pernah menjadi rakan serumah Ummi. Rakan-rakan Ummi seperti Kak Basmin, Kak Ila, Along Suraya pastinya kenal dgn Kak Anis ni. Allah sedang menguji anak pertama beliau yg lebih kurang sebaya dgn Anis Solehah mengalami sakit jantung.. Semoga Allah permudah dan melancarkan urusan beliau. InsyaAllah, kitapun akan menyumbang kepada Kak Anis ni ya Anis Solehah.. mudah-mudah dpt meringankan bebannya...

Kepada rakan-rakan seperjuangan Ummi di Bangi yang ingin membantu.. sila teruskan membaca entri dibawah yang diambil daripada blog cikgubad.

Jika sesiapa yang mengenali cikgu Anis inilah masanya untuk membantu beliau. Beliau pernah berkhidmat sebagai pensyarah Matematik di Kolej Uniti semenjak 1997/98 lagi. Kini beliau sedang berkhidmat sebagai guru di sekolah menengah di kampung halamannya di Batu Pahat, Johor.

Entri kali ini dibuat khas untuk beliau. Beliau sedang mengalami ujian maha berat kerana anak sulongnya yang berusia kurang setahun sedang menderita sakit jantung berlubang. Keadaan anak beliau dilaporkan kian kritikal hari demi hari. Ini disebabkan lubang di jantungnya semakin membesar.

Menurut pakar IJN, anak beliau perlu dibedah segera bagi menyelamatkan nyawanya. Memandang kos perubatan yang relatif mahal anak cikgu Anis dinasihatkan menjalani pembedahan tersebut di sebuah pusat perubatan jantung di Bangalore India.
Beliau dijangka ke India dalam bulan Ogos ini – tarikhnya belum diketahui lagi – dan tinggal di sana kira-kira sebulan bersama anaknya untuk tujuan pemantauan pakar jantung di sana.
Sehubungan dengan itu, bagi membantu pemergian beliau dan anaknya ke sana dan membiayai kos sepanjang sebulan di sana, entri kali ini membuat seruan kepada sesiapa yang sudi untuk menyumbangkan derma ikhlas kepada cikgu Anis dengan kadar yang seberapa yang boleh.

Semua sumbangan boleh di’bank-in’kan ke akaun Maybank Khairunisa’ Masjedi bernombor : 151146582481.

Moga keluarga cikgu Anis tabah menghadapi ujian berat ini. Kita doakan sama-sama agar anak sulong beliau selamat menjalani pembedahan tersebut dan kembali ke tanah air dengan kesihatan yang lebih baik.

Amin ya rabb

Kepada semua yang akan menderma dan mendoakan kesihatan anak beliau saya bagi pihak keluarga cikgu Anis mengucapkan jutaan terima kasih.

Hanya Allah sahaja yang dapat membalas jasa baik sdr/i sekalian.

No comments:

Buku Pertama Ummu Anis : Harga RM18 + Pos Express RM4.50

Buku Pertama Ummu Anis : Harga RM18 + Pos Express RM4.50
Bagaimanakah aktivisme pelajar bermula? Apakah pernana PBMUM dan PKPIM dalammembantuk minda pelajar yang berani membawa aspirasi dan suara rakyat? Apakah peranan ABIM, Al Arqam, Tabligh dalam membentuk gerakan dakwah di kalangan pelajar? Bagaimana Latihan Kader Dakwah berjaya membentuk semula kefahaman Islam yang murni di kalangan mahasiswa pada 1970an? Benarkah DEB gagal membentuk pelajar yg kembali dari luar negara berkhidmat utk kerajaan BN? Apakah IRC) Bagaimanakah IRC memainkan peranan dlm kebangkitan dakwah kampus? benarkah IRC sering mendatangkan masalah di kampus-kampus dan menjadi punca perpecahan gerakan dakwah? Sejauh manakah peranan IRC dalam perkembangan dakwah Islam di Malaysia? Siapakah sebenarnya ahli-ahli IRC? Buku ini menyingkap persoalan-persoalan di atas yang adakaitan dgn susur-galur keterlibatan pelajar di dalam dan di luar kampus. Perbagai persatuan dan organisasi yang wujud di sekeliling kehidupan pelajar yang membentuk dan mencerna minda mahasiswa dan akhirnya memunculkan jati diri sebenar mahasiswa dgn idealisme mereka tersendiri sebagai generasi pemuda harapan bangsa, negara dan agama. Wajar dimiliki oleh mereka yg cintakan ilmu, sejarah khususnya mahasiwa sendiri agar mereka tahu bagaimana sejarah kebangkitan mahasiswa bermula. Agar mereka tahu bahawa mahasiswa adalah suara dan jiwa rakyat!

My Box.net Files. Berkongsi beautiful powerpoint dgn rakan-rakan lain. feel free to download :)