Tuesday, October 28, 2008

Anis dah Pandai Jalan

Alhamdulillah.. beberapa minggu yang lepas Anis dah pandai jalan.. Wah.. semenjak pandai jalan ni asyik nak jalan jer.. tak penat ke Anis.. huhu dengan terkedek-kedeknya bawa lampinnya tu..


Anis.. Anis.. jalan-jalan la sayang... oh ya Ummi lupa plak.. nanti Ummi belikan kasut ya.


Hai.. Dah Besar dah Anis
Begitulah cepatnya masa berlalu. Dari hanya kantung yang kecil.. ANis menjadi bayi yang semakin membesar dalam rahim Ummi. Dari 2.3kg semasa dilahirkan, kini Anis dah besar dan dah boleh jalan.. Semoga Allah memberkati kehidupanMu sayang.. dan Ummi sgt bersyukur dengan 'anugerah' Allah ini kepada Ummi...

Vide0 1


Anis ketika berumur 6 minggu dlm kandungan. Pada masa ini Ummi turun darah. dari pagi sampai mlm. rasa macam Anis dah tak wujud dah. Tapi alangkah takjubnya Ummi dgn kebesaran Allah.. 'apabila Dia katakan Jadi maka Jadilah'. itulah yg Ummi rasa ketika itu. Saat Ummi tidak lagi menaruh harapan pada kandungan kedua Ummi ni(Anis Solehah) namun Allah telah memberikan Ummi satu 'anugerah' dan merasai secara live pada diri Ummi kebesaran Allag s.wt.. Asal-asal Ummi gi jumpa Dr Fauziah kat APSH nak buat DNC utk bersihkan rahim.. tengok-tengok jantung Anis berdegup.. Subhanallah, Allahuakhbar..




Video 2

Mengikuti perkembangan ANis sejak dlm kandungan sangat menyeronokkan. Ummi yakin itulah yg dirasai oleh setiap ibu yg inginkan kelahiran bayi yg dikandungnya. Lihat saje Anis masa umur 4 bulan... masa ni belum cukup tempoh ditiupkan roh tapi pergerakan Anis sgt aktif.

Alhamdulillah akhirnya Anis lahir ke dunia pada 20.07.2007 bersamaan 5 Rejab 1428H dgn berat 2.3kg. Walaupun kecil tapi Anis lahir melalui pembedahan. Anis dilahirkan di Hospital Pakar An Nur di Bangi, Selangor.

~~~~(^0^)~~~~

Ni koleksi gambar kelahiran Anis pada hari kedua. Gambarni ehsan daripada Pak Cik Zaid Kamaruddin yg dtg ziarah Ummi dan Adik pada hari kedua kelahiran Anis. Yg dukung Anis tu Mak Cik Su la isteri Pak Cik Zaid.




Anis Solehah bersama Dr Fauziah Hasan. Utk pengetahuan Anis, ni la Dr yang telah menyambut kelahiran Anis. BUkan setakat itu, beliaulah yg telah memeriksa Ummi sejak kandungan pertama dan juga ketika Ummi mengandungkan Anis. Ummi mendapat perkhidmatan beliau di Hospital Pakar Ampang Puteri sehinggalah bersalinkan Anis di Hospital Pakar An Nur di Bangi. Sgt besar jasa Dr Fauziah ni pada Ummi, Baba dan Anis. Semoga Allah melimpahkan rahmat kepada beliau sekeluarga dan diberikan sebaik-baik ganjaran untuknya.

No comments:

Buku Pertama Ummu Anis : Harga RM18 + Pos Express RM4.50

Buku Pertama Ummu Anis : Harga RM18 + Pos Express RM4.50
Bagaimanakah aktivisme pelajar bermula? Apakah pernana PBMUM dan PKPIM dalammembantuk minda pelajar yang berani membawa aspirasi dan suara rakyat? Apakah peranan ABIM, Al Arqam, Tabligh dalam membentuk gerakan dakwah di kalangan pelajar? Bagaimana Latihan Kader Dakwah berjaya membentuk semula kefahaman Islam yang murni di kalangan mahasiswa pada 1970an? Benarkah DEB gagal membentuk pelajar yg kembali dari luar negara berkhidmat utk kerajaan BN? Apakah IRC) Bagaimanakah IRC memainkan peranan dlm kebangkitan dakwah kampus? benarkah IRC sering mendatangkan masalah di kampus-kampus dan menjadi punca perpecahan gerakan dakwah? Sejauh manakah peranan IRC dalam perkembangan dakwah Islam di Malaysia? Siapakah sebenarnya ahli-ahli IRC? Buku ini menyingkap persoalan-persoalan di atas yang adakaitan dgn susur-galur keterlibatan pelajar di dalam dan di luar kampus. Perbagai persatuan dan organisasi yang wujud di sekeliling kehidupan pelajar yang membentuk dan mencerna minda mahasiswa dan akhirnya memunculkan jati diri sebenar mahasiswa dgn idealisme mereka tersendiri sebagai generasi pemuda harapan bangsa, negara dan agama. Wajar dimiliki oleh mereka yg cintakan ilmu, sejarah khususnya mahasiwa sendiri agar mereka tahu bagaimana sejarah kebangkitan mahasiswa bermula. Agar mereka tahu bahawa mahasiswa adalah suara dan jiwa rakyat!

My Box.net Files. Berkongsi beautiful powerpoint dgn rakan-rakan lain. feel free to download :)