Monday, October 20, 2008

Jalan-Jalan Raya-Raya

Sambutan Hari Raya JIM di Taman Melawati
Dari kiri Anis, Ummi, Mak Tok dan Baba
Tahun ni tema serba HIJAU!



Berakhirnya cuti raya apalagi, open house pun bermula la Anis. Byk betul jemputan yang Ummi dapat dan byk pula yg tak dapat nak diraikan.


Seawal 5 syawal Mak Cik Norjie buat aqiqah buat baby barunya. Pastu Cik Wan Norsiah pun jemput open house jumaat berikutnya. Hmm tak dapat nak penuhi kerana kekangan yang dihadapi.


Disamping itu banyak juga jemputan kenduri kahwin. Pada 11 dan 12 syawal yg lepas berturut-turut jemputan. Bermula dgn jumputan kenduri anak-anak Pak Andak dan Pak Cik Johari (Kak Nihlah dan Abang Mujahid) sehinggalah ke Jamuan Hari Raya JIM Daerah Batu pada 11hb malamnya dan Hari Raya JIM keesokan harinya.. huh penat gak nih. Tapi untuk hujung minggu tu, Ummi, adik dan baba dapatlah menunaikan tanggungjawab memenuhi jemputan mereka semua. Alhamdulillah. Menerima dan menghadiri jemputan adalah wajib. Patut tunaikan hak mereka kalau tak de aral yang menghalang.

Minggu berikutnya alhamdulillah kita dapat pegi Umah Pak Uda Halim di Kajang. Pak Uda tak balik raya ari tu. Alhamdulillah dpt jumpa mak sedara Anis yg lain. Kebetulan beberapa hari sebelum tu semua adik-beradik Ummi datang ke rumah Pak Long untuk kenduri berbuai anak Pak Long yang bongsu. Ummi tak dpt datang sebab Baba tak de. Nak drive jauh lak. InsyaAllah nanti kita buat open house kat umah kita lah! :)). Rajin ke Ummi ni ya? Tengoklah keadaannya nanti ya dik...


Semoga dengan memenuhi jemputan dan kunjung mengunjung sesama saudara akan merapatkan ukhuwwah antara kita dan ditulis sebagai pahala amal oleh malaikat..ameen.


Ni Pak Cik Zaid Kamaruddin, Presiden JIM dan juga isterinya Kak Suriati Haron. Mereka ni kawan baik Ummi :).

No comments:

Buku Pertama Ummu Anis : Harga RM18 + Pos Express RM4.50

Buku Pertama Ummu Anis : Harga RM18 + Pos Express RM4.50
Bagaimanakah aktivisme pelajar bermula? Apakah pernana PBMUM dan PKPIM dalammembantuk minda pelajar yang berani membawa aspirasi dan suara rakyat? Apakah peranan ABIM, Al Arqam, Tabligh dalam membentuk gerakan dakwah di kalangan pelajar? Bagaimana Latihan Kader Dakwah berjaya membentuk semula kefahaman Islam yang murni di kalangan mahasiswa pada 1970an? Benarkah DEB gagal membentuk pelajar yg kembali dari luar negara berkhidmat utk kerajaan BN? Apakah IRC) Bagaimanakah IRC memainkan peranan dlm kebangkitan dakwah kampus? benarkah IRC sering mendatangkan masalah di kampus-kampus dan menjadi punca perpecahan gerakan dakwah? Sejauh manakah peranan IRC dalam perkembangan dakwah Islam di Malaysia? Siapakah sebenarnya ahli-ahli IRC? Buku ini menyingkap persoalan-persoalan di atas yang adakaitan dgn susur-galur keterlibatan pelajar di dalam dan di luar kampus. Perbagai persatuan dan organisasi yang wujud di sekeliling kehidupan pelajar yang membentuk dan mencerna minda mahasiswa dan akhirnya memunculkan jati diri sebenar mahasiswa dgn idealisme mereka tersendiri sebagai generasi pemuda harapan bangsa, negara dan agama. Wajar dimiliki oleh mereka yg cintakan ilmu, sejarah khususnya mahasiwa sendiri agar mereka tahu bagaimana sejarah kebangkitan mahasiswa bermula. Agar mereka tahu bahawa mahasiswa adalah suara dan jiwa rakyat!

My Box.net Files. Berkongsi beautiful powerpoint dgn rakan-rakan lain. feel free to download :)