Tuesday, October 21, 2008

Raya KBM

Alhamdulillah, minggu lepas berkesempatan untuk bersama KBM KL menjalankan KBM. Ada beberapa sebab Ummi menyertai KBM kali ini. Pertama kerana ia dibuat pada masa pejabat iaitu hari bekerja. Kedua ia dibuat di Bangi.. kampung Ummi.. :). Masa dalam perjalanan ke Bangi baba siap call lagi.. "kalau pegi Bangi jangan lupa balik Gombak". Huhu.. Baba bimbang Ummi menyorok kat ceruk-ceruk di Bangi... hihi Bangi yang penuh nostalgia.. nantilah Ummi citer pasal Bangi n Ummi ni.

Seronoknya KBM kali ni bila dibuat waktu hari bekerja, kerana Anis tak perlu ikut Ummi. Adik di nurseri. Jadi kebajikan Anis terjaga.. kalau tak nnt Anis nak makan susah, nak tidur pun terganggu. Ummi pula tak dpt fokus sepenuhnya dgn pgrm.Kebetulan boss Ummi kat pejabat JIM membenarkan Ummi utk hadir ke program ni sebab program ni juga salah satu cabang kerja-kerja Ummi. Inilah keje dlm NGO JIM ni sebanarnya di samping keje-keje pentadbiran yang dilakukan.

Setelah sekian lama tak berKBM, kali ni Ummi dpt hadir pada pagi hari pertama. Jadi sempatla bantu-bantu2 tengok-tengokkan adik-adik peserta dlm KMKY dan Army Yell. Huh... seronok rupanya dpat bergaul semula dgn adik-adik muda ni. Sampai adik-adik gelarkan Ummi ni Kak Teh Rock.. Hihi. Ish.. payah tu. Adik-adik pun mcm terkejut yang Ummi ni adalah Ummi kepada Anis Solehah.. ingatkan belum kawin.. hihi.

Ummi dpt ikut KBM ni pada hari pertama hingga zohor dan pada hari kedua hingga habis. Alhamdulillah. Adik-adik ni memang baik-baik. Nakkan perubahan. Nakkan kebaikan dan pembaikan. Wajah-wajah mereka yang comel-comel dan bersih adalah wajah-wajah harapan ibu-bapa dan agama dan negara. Semoga mereka menjadi insan yang soleh wa musleh. Semoga Allah membuka pintu hati mereka dan memberikan petunjuk kepada mereka dalam mengapai redhaNya.. Ummi pun sayangkan adik-adik Kasih Ummi nie...

Semoga Allah bagi peluang lagi pada Ummi pada masa akan datang utk bersama-sama dlm TEAM KBM KL.



Ni gambar kumpulan kasih Ummi

Ha! Tu Ummi dgn adik-adik kasih

Ni keseluruhan adik-adik kasih yg join.

Lepas abis program Ummi pun ajak beberapa org geng2 KBM
ke Restoran D'Limau Nipis di Bangi.
Ni gambar Untie Ee dgn D'limau Special Jus.
Nampak bestkan air ni. Sedap air ni. Ummi belanja untie Ee

No comments:

Buku Pertama Ummu Anis : Harga RM18 + Pos Express RM4.50

Buku Pertama Ummu Anis : Harga RM18 + Pos Express RM4.50
Bagaimanakah aktivisme pelajar bermula? Apakah pernana PBMUM dan PKPIM dalammembantuk minda pelajar yang berani membawa aspirasi dan suara rakyat? Apakah peranan ABIM, Al Arqam, Tabligh dalam membentuk gerakan dakwah di kalangan pelajar? Bagaimana Latihan Kader Dakwah berjaya membentuk semula kefahaman Islam yang murni di kalangan mahasiswa pada 1970an? Benarkah DEB gagal membentuk pelajar yg kembali dari luar negara berkhidmat utk kerajaan BN? Apakah IRC) Bagaimanakah IRC memainkan peranan dlm kebangkitan dakwah kampus? benarkah IRC sering mendatangkan masalah di kampus-kampus dan menjadi punca perpecahan gerakan dakwah? Sejauh manakah peranan IRC dalam perkembangan dakwah Islam di Malaysia? Siapakah sebenarnya ahli-ahli IRC? Buku ini menyingkap persoalan-persoalan di atas yang adakaitan dgn susur-galur keterlibatan pelajar di dalam dan di luar kampus. Perbagai persatuan dan organisasi yang wujud di sekeliling kehidupan pelajar yang membentuk dan mencerna minda mahasiswa dan akhirnya memunculkan jati diri sebenar mahasiswa dgn idealisme mereka tersendiri sebagai generasi pemuda harapan bangsa, negara dan agama. Wajar dimiliki oleh mereka yg cintakan ilmu, sejarah khususnya mahasiwa sendiri agar mereka tahu bagaimana sejarah kebangkitan mahasiswa bermula. Agar mereka tahu bahawa mahasiswa adalah suara dan jiwa rakyat!

My Box.net Files. Berkongsi beautiful powerpoint dgn rakan-rakan lain. feel free to download :)