Sunday, May 10, 2009

Selamat Hari Ibu

Selamat Hari Ibu buat semua para ibu. Untuk ibu Ummi Robiah Ariffin... Ummi ucapkan selamat hari ibu juga. Semoga Allah menganugerahkan sebaik-baik ganjaran kepada mak Ummi dan semua para ibu.

Mak Ummi iaitu opah Anis telah melahirkan 10 orang anak. Semuanya dilahirkan di rumah. Semuanya menyusu 2 tahun dgn opah. Opah seorang yg sgt tegar. Dalam adik beradik, opah anak kedua merangkap anak sulung perempuan.. ketika bujang, beliaulah yg menjaga adik-adik dan abangnya. Bila ada anak-anak, opah telah menjaga 10 orang anak. Opah bukan sekadar ibu di rumah akan tetapi opah juga membantu atok menoreh getah. Besar pengorbanan opah sebagai ibu..

Untuk adik-beradik Ummi.. semoga kita akan sentiasa menghargai pengorbanan ibu kita walau apa sekalipun watak ibu kita... alhamdulillah kita telah membesar dgn pengorbanan dan asuhan daripada mak(dan abah).. bila dah berakal dan berkeluarga sendiri.. maka pandai-pandailah kita mencari makna sebenar kehidupan dan membina keluarga menurut acuan Islam..

Untuk Keluarga Ummi :
Pak Long - Kamarulzaman (4)
Mak Ngah - Siti Jawaliah (4)
Mak Lang - Siti Jamilah (2)
Pak Uda - Abdul Halim (4)
Mak Andak - Siti Jalilah (4)
Ummi (Mak Teh) - Siti Hamisah (1)
Mak Tam - Siti Awallliah(2)
Mak Anjang - Siti Amimah
Mak Cik - Siti Norasmah (1)
Acu - Mohd Radzi (masih bujang)
(Cucu opah : 22 orang)
Hidup di dunia hanya sekali maka hiduplah penuh erti...

No comments:

Buku Pertama Ummu Anis : Harga RM18 + Pos Express RM4.50

Buku Pertama Ummu Anis : Harga RM18 + Pos Express RM4.50
Bagaimanakah aktivisme pelajar bermula? Apakah pernana PBMUM dan PKPIM dalammembantuk minda pelajar yang berani membawa aspirasi dan suara rakyat? Apakah peranan ABIM, Al Arqam, Tabligh dalam membentuk gerakan dakwah di kalangan pelajar? Bagaimana Latihan Kader Dakwah berjaya membentuk semula kefahaman Islam yang murni di kalangan mahasiswa pada 1970an? Benarkah DEB gagal membentuk pelajar yg kembali dari luar negara berkhidmat utk kerajaan BN? Apakah IRC) Bagaimanakah IRC memainkan peranan dlm kebangkitan dakwah kampus? benarkah IRC sering mendatangkan masalah di kampus-kampus dan menjadi punca perpecahan gerakan dakwah? Sejauh manakah peranan IRC dalam perkembangan dakwah Islam di Malaysia? Siapakah sebenarnya ahli-ahli IRC? Buku ini menyingkap persoalan-persoalan di atas yang adakaitan dgn susur-galur keterlibatan pelajar di dalam dan di luar kampus. Perbagai persatuan dan organisasi yang wujud di sekeliling kehidupan pelajar yang membentuk dan mencerna minda mahasiswa dan akhirnya memunculkan jati diri sebenar mahasiswa dgn idealisme mereka tersendiri sebagai generasi pemuda harapan bangsa, negara dan agama. Wajar dimiliki oleh mereka yg cintakan ilmu, sejarah khususnya mahasiwa sendiri agar mereka tahu bagaimana sejarah kebangkitan mahasiswa bermula. Agar mereka tahu bahawa mahasiswa adalah suara dan jiwa rakyat!

My Box.net Files. Berkongsi beautiful powerpoint dgn rakan-rakan lain. feel free to download :)